Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
Winter 2009 discussietopic deel 8 |
Dec 25 2009, 14:28
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 496 Sinds: 7-August 06 Van: Breda Gebruiker Nr.: 571 |
Hier (Langedijk) is het zojuist droog geworden en de sneeuw is nog niet weg. wel draperig buiten zal no wel ff duren voor alles weg is. temperatuur is ook nog 3.8 boven nul, ik ga de hond uitlaten en op visite.
-------------------- René
|
|
|
|
Dec 25 2009, 14:37
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 1.666 Sinds: 8-November 09 Van: Haarlem Gebruiker Nr.: 3.887 |
Zo, op deze 1e kerstdag ff snel een weerberichtje van Weeronline plaatsen
Dooi, met af en toe regen De dooi trekt ook Groningen en Drenthe binnen en maakt een einde aan gladheid en het fraaie winterlandschap. Vanmiddag wordt het 3-6 graden bij een stevige wind uit het westen. Komende nacht kan het in het binnenland weer lokaal glad worden door opvriezen van natte wegdelen. Vanmiddag houden we veel wolken en een stevige westenwind. Vooral in aan de westkust is de wind soms hard, 7 Bft. De temperatuur loopt op naar 3 graden in het oosten en 5-6 graden in het westen. Er komen enkele buien voor. Hierbij valt de neerslag als gewone regen. ![]() Vanavond wordt het vanuit het zuidwesten droger. Vannacht zijn er enkele opklaringen mogelijk, maar in noordwestelijke delen van het land ook weer een paar regenbuien. In het binnenland daalt de temperatuur naar 1 graad en is er opnieuw kans op gladheid. Dit keer door bevriezing van natte wegdelen. In het westen blijft het kwik, dankzij een vrij krachtige zuidwestenwind ruim boven 0. Tweede Kerstdag wordt een dag met veel wolken. In de noordwestelijke helft van het land komen ook regenbuien voor. Bij middagtemperaturen tussen 3 graden in Limburg en 7 graden in het westen zal op plekken waar nog sneeuw ligt dit snel smelten. De wind waait uit het zuidwesten en is matig tot vrij krachtig. Zondag blijft de wind uit het zuidwesten waaien. De dag verloopt opnieuw bewolkt en de meeste buien zijn wederom voor het noordwesten van het land. Ook aan de temperatuur verandert weinig ten op zichte van Tweede Kerstdag; het wordt 4-7 graden, met de hoogste temperaturen aan de westkust. Maandag wordt een overwegend droge dag in het hele land. De wind is tijdelijk wat minder aanwezig, maar het weerbeeld blijft grijs door de vele aanwezige wolken. Het wordt gemiddeld 5 graden. Richting het einde van het jaar schakelen we weer over op een winters weertype met toenemende kans op sneeuw. Wel blijft de temperatuur overdag boven 0 uitkomen. © Weeronline |
|
|
|
Dec 25 2009, 14:54
Bericht
|
|
![]() Bjorn Boers ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 886 Sinds: 11-October 09 Van: 's-Gravenzande Gebruiker Nr.: 3.856 |
Eigenlijk ben ik gek genoeg wel effe blij met regenval. Nu worden de wegen weer effe schoongeregend en zal het pekel weer van de weg af zijn. Is wel zo bevoordelijk voor de auto's
-------------------- Groetjes Bjorn
|
|
|
|
Dec 25 2009, 14:59
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 2.971 Sinds: 25-October 09 Van: Eindhoven/Veldhoven Gebruiker Nr.: 3.871 |
Heb net even de 6 uur run van het GFS bekeken op meteoconsult. Deze geeft volgende week over het algemeen geen hele hoge waarden aan(maxima 0-2 graden) maar is over vorst ook niet heel enthousiast(minima 0- -3), het wordt afwachten. En Jan zei dat 'ie liever niet naar de GFS keek, waarom niet weet ik niet, maar hij zal er wel een goede reden voor hebben. En die pluim op pagina 1 was ook prachtig trouwens!
|
|
|
|
Dec 25 2009, 15:00
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 2.971 Sinds: 25-October 09 Van: Eindhoven/Veldhoven Gebruiker Nr.: 3.871 |
Eigenlijk ben ik gek genoeg wel effe blij met regenval. Nu worden de wegen weer effe schoongeregend en zal het pekel weer van de weg af zijn. Is wel zo bevoordelijk voor de auto's Ja ben ik het mee eens, dan zijn we eens van al die rommel af. Dan mag het als alles weg is weer net zo hard verdergaan met sneeuwen hoor |
|
|
|
Dec 25 2009, 15:06
Bericht
|
|
|
Newbie ![]() Groep: Members Berichten: 3 Sinds: 25-December 09 Gebruiker Nr.: 4.169 |
Hallo, Ik ben Johan, en zoals u kunt zien kom ik uit België.
Ik ben nieuw en ik hoop mij te amuseren tussen de andere weerfanaten In West-Vlaanderen komt de zon schijnen tussen de bewolking door. Wat ik denk over de 'volgende' winterprik in januri: de kansen stijgen voor een winterprik in de benelux en gfs bevestigd dit. Hopelijk blijft dit aanhouden tot januri |
|
|
|
Dec 25 2009, 15:10
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 1.666 Sinds: 8-November 09 Van: Haarlem Gebruiker Nr.: 3.887 |
Hallo, Ik ben Johan, en zoals u kunt zien kom ik uit België. Ik ben nieuw en ik hoop mij te amuseren tussen de andere weerfanaten In West-Vlaanderen komt de zon schijnen tussen de bewolking door. Wat ik denk over de 'volgende' winterprik in januri: de kansen stijgen voor een winterprik in de benelux en gfs bevestigd dit. Hopelijk blijft dit aanhouden tot januri Namens de hele crew, welkom en geniet van onweer-online |
|
|
|
Dec 25 2009, 15:19
Bericht
|
|
![]() Donders & bliksems! ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 3.448 Sinds: 25-May 09 Van: Noordoost Veluwe Gebruiker Nr.: 3.134 |
Ja ben ik het mee eens, dan zijn we eens van al die rommel af. Dan mag het als alles weg is weer net zo hard verdergaan met sneeuwen hoor Ook mee eens! Even alles schoon en dan weer een dik pak sneeuw. Nog dikkerderder! Heel stilletjes aan begin ik me ook al weer te verheugen op de lente; de dagen zijn alweer aan het lengen! -------------------- "A smile a day, keeps the shrink away."
|
|
|
|
Dec 25 2009, 15:21
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 231 Sinds: 16-December 09 Van: Capelle aan den IJssel Gebruiker Nr.: 4.020 |
Hallo, Ik ben Johan, en zoals u kunt zien kom ik uit België. Ik ben nieuw en ik hoop mij te amuseren tussen de andere weerfanaten In West-Vlaanderen komt de zon schijnen tussen de bewolking door. Wat ik denk over de 'volgende' winterprik in januri: de kansen stijgen voor een winterprik in de benelux en gfs bevestigd dit. Hopelijk blijft dit aanhouden tot januri Prachtig die woordkeuze van die Belgen, welkom -------------------- Evolutie is pannenkoek ipv pannekoek
|
|
|
|
Dec 25 2009, 15:25
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 70 Sinds: 19-December 09 Van: Belgie (Dendermonde) Gebruiker Nr.: 4.089 |
Belgie heeft officieel een witte kerst. Heb daar toch serieuze bedenkingen bij. Hier heeft het de ganse nacht en tot de voormiddag goed geregend. Denk wel om en bij de 10 liter de m2.
Her en der liggen nog wat hoopjes sneeuw, stelt niet veel meer voor. Het KMI heeft ook al laten verstaan dat het volgende week kouder wordt. |
|
|
|
Dec 25 2009, 15:26
Bericht
|
|
![]() Bjorn Boers ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 886 Sinds: 11-October 09 Van: 's-Gravenzande Gebruiker Nr.: 3.856 |
Hallo, Ik ben Johan, en zoals u kunt zien kom ik uit België. Ik ben nieuw en ik hoop mij te amuseren tussen de andere weerfanaten In West-Vlaanderen komt de zon schijnen tussen de bewolking door. Wat ik denk over de 'volgende' winterprik in januri: de kansen stijgen voor een winterprik in de benelux en gfs bevestigd dit. Hopelijk blijft dit aanhouden tot januri Welkom op het forum! -------------------- Groetjes Bjorn
|
|
|
|
Dec 25 2009, 15:27
Bericht
|
|
|
Newbie ![]() Groep: Members Berichten: 3 Sinds: 25-December 09 Gebruiker Nr.: 4.169 |
Aan Franky
Inderdaad, het zou kouder worden waardoor er sneeuwregen zou vallen, dit is niet gebeurd. Continue regen, maar het ijs/sneeuw bleef liggen op een of andere manier. Hopelijk volgende week sneeuw zoals in Friesland (60cm of hoeveel was het nu weer?) Dit bericht is bewerkt door Johan_Uit_België: Dec 25 2009, 15:28 |
|
|
|
Dec 25 2009, 15:30
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Medewerker Berichten: 385 Sinds: 25-December 09 Van: Belgie, Heusden (OVL) Gebruiker Nr.: 4.170 |
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Wouter ( Pringelz ). Ik woon in België, in Heusden Oost-Vlaanderen. Ik ben blij te mogen aansluiten aan dit prachtige forum. Hier bewolkt, lichte regen gehad daarnet. De graden liggen tussen 4.4°C en 4.9°C. Pringelz -------------------- |
|
|
|
Dec 25 2009, 15:45
Bericht
|
|
![]() Donders & bliksems! ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 3.448 Sinds: 25-May 09 Van: Noordoost Veluwe Gebruiker Nr.: 3.134 |
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Wouter ( Pringelz ). Ik woon in België, in Heusden Oost-Vlaanderen. Ik ben blij te mogen aansluiten aan dit prachtige forum. Pringelz Hey hallo, gezellig; weer een nieuw lid! Welkom! -------------------- "A smile a day, keeps the shrink away."
|
|
|
|
Dec 25 2009, 15:46
Bericht
|
|
Hallo, Ik ben Johan, en zoals u kunt zien kom ik uit België. Ik ben nieuw en ik hoop mij te amuseren tussen de andere weerfanaten In West-Vlaanderen komt de zon schijnen tussen de bewolking door. Wat ik denk over de 'volgende' winterprik in januri: de kansen stijgen voor een winterprik in de benelux en gfs bevestigd dit. Hopelijk blijft dit aanhouden tot januri En jij ook welkom natuurlijk Johan! -------------------- "A smile a day, keeps the shrink away."
|
|
|
|
Dec 25 2009, 16:05
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 660 Sinds: 14-August 06 Van: Breukelen (ut) Gebruiker Nr.: 599 |
Alle nieuwe leden op O-O hartelijk welkom,
Fijne kerstdagen voor iedereen. Oja, in Breukelen is het 1 grote baggerzooi. Van mij mag de echte winter terugkeren -------------------- Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
|
|
|
|
Dec 25 2009, 16:08
Bericht
|
|
|
Op de cumulatieve radar van buienradar.nl is te zien dat Zeeuws Vlaanderen en Zeeland lokaal 30-35 mm hebben gehad van 10:00 gisterochtend tot 10:00 gisteravond.
Maar inderdaad, van mij mag het nog een paar maanden flink sneeuwen en vriezen, maar ik heb toch ook wel weer zin in een stevige onweersbui |
|
|
|
Dec 25 2009, 16:10
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Medewerker Berichten: 385 Sinds: 25-December 09 Van: Belgie, Heusden (OVL) Gebruiker Nr.: 4.170 |
Van mij mag het ook terug beginnen sneeuwen, alles word hier een smeurie.
Sneeuw smelt snel weg hier, maar het word nu terug een beetje kouder buiten. -------------------- |
|
|
|
Dec 25 2009, 16:38
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 282 Sinds: 11-June 07 Van: Oldenzaal, Twente Gebruiker Nr.: 1.244 |
Sneeuw tijdens de oud en nieuw viering heeft ook wel iets,dus van mij mag het dan wel sneeuwen.
|
|
|
|
Dec 25 2009, 17:28
Bericht
|
|
|
Van mij ook, ik steek toch geen vuurwerk af en m'n vriendin is er bang voor, dus wij blijven binnen
|
|
|
|
![]() ![]() |
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:
|
Print Versie | Actuele tijd: 7th September 2010 - 19:47 |

Dec 25 2009, 14:28