Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
Klimaatverandering is onmiskenbaar, Klimaatsverandering |
Jul 29 2010, 11:07
Bericht
|
|
![]() L33T ![]() ![]() ![]() Groep: Moderator Berichten: 1.118 Sinds: 8-June 07 Van: Spijkenisse Gebruiker Nr.: 1.107 |
‘Klimaatverandering is onmiskenbaar’
De temperaturen op aarde blijven stijgen. Gletsjers blijven smelten. De lucht wordt vochtiger. En de hoeveelheid ijs neemt af. En nog zijn er mensen die beweren dat klimaatverandering een mythe is. Wetenschappers bestudeerden de afgelopen decennia en concluderen dat de klimaatverandering levensecht is. Waar de klimaatverandering door veroorzaakt wordt? Daar wil ook deze groep onderzoekers zich niet aan branden. De groep beperkt zich tot het in kaart brengen van de gevolgen die sinds de jaren ‘80 onmiskenbaar optreden. Uit hun gegevens blijkt dat de aarde de afgelopen 50 jaar warmer is geworden. Die resultaten onderschrijven de conclusies van het Intergovernmental Panel on Climate Change dat in 2007 stelde dat voor 90 procent zeker is dat er sprake is van een verandering van het klimaat. De onderzoekers gebruikten gegevens van 303 wetenschappers uit 48 landen en smeedden daar één rapport van. Ze concluderen dat er tien punten zijn die overduidelijk wijzen op klimaatverandering: 1. Hogere temperaturen op het landAan alle eisen is de afgelopen decennia voldaan. Volgens de onderzoekers is het dan ook zeker: er is sprake van een klimaatverandering. “Dit zijn indicatoren die zich uitstrekken van de top van de atmosfeer tot de diepste oceanen,” vertelt onderzoeker Peter Thorne. “En van deze indicatoren verwachten we dat ze in een warmere wereld gaan veranderen. “Geen enkele analyse wijst erop dat het klimaat wereldwijd niet verandert. De conclusie is dan ook dat klimaatverandering onmiskenbaar optreedt.” Bron: Scientias -------------------- Neem eens een kijkje op Heralder.net, mijn blog.
|
|
|
|
Jul 29 2010, 16:38
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 477 Sinds: 1-February 08 Van: Deventer Overijssel Gebruiker Nr.: 2.025 |
Hm leuk. Vraag me af hoeveel van de gegevens betrouwbaar zijn. Er is er volgens mij niet 1 in het rijtje welke je niet tegen kunt spreken en waar van absoluut vast staat dat ze 100% kloppen.
|
|
|
|
Jul 29 2010, 17:22
Bericht
|
|
|
Newbie ![]() Groep: Members Berichten: 5 Sinds: 7-June 10 Gebruiker Nr.: 4.965 |
Maar....om daar nu gelijk zo'n groot punt van te maken..
Het klimaat gaat en ging toch altijd al van koud naar warm en terug denk aan de ijstijden enzzz |
|
|
|
Jul 29 2010, 17:23
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 160 Sinds: 15-June 08 Van: tussen Gorinchem en 's-Hertogenbosch Gebruiker Nr.: 2.258 |
Ik durf wel voor 100 procent te stellen dat het klimaat veranderd.
Het klimaat is namelijk altijd aan het veranderen. Ik word er alleen een beetje moe van mensen die elk weer de schuld geven aan klimaatsverandering. b.v. de winter was te koud en te veel sneeuw april was te warm mei was te koud juni was weer te warm en de laatste dagen waren weer te nat. Kom dat nou echt door de klimaatsverandering ? of ligt dat nou aan de mensen? |
|
|
|
Jul 29 2010, 18:15
Bericht
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 46 Sinds: 18-August 08 Van: Coevorden Gebruiker Nr.: 2.697 |
Eens met vorige 2 posts:
Het klimaat veranderd altijd! Wij mensen komen nog maar net kijken, en hebben het genoegen gehad om in een redelijk klimaat te gedijen. Het is tijd om erover op te houden en eens te gaan bedenken hoe wij nog een beetje kunnen leven in een nieuw klimaat. |
|
|
|
Jul 30 2010, 12:03
Bericht
|
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 60 Sinds: 21-August 09 Van: Budel (tussen Eindhoven en Weert) Gebruiker Nr.: 3.774 |
Dat is inderdaad gewoon de cyclus van de aarde waar wij als mensjes vrij weinig aan kunnen doen, dus ik snap ook niet zo goed waar iedereen zich druk zo om maakt....
-------------------- |
|
|
|
Jul 30 2010, 13:27
Bericht
|
|
|
Member ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 15 Sinds: 5-July 09 Van: Zeist Gebruiker Nr.: 3.513 |
Eens met vorige 2 posts: Het klimaat veranderd altijd! Wij mensen komen nog maar net kijken, en hebben het genoegen gehad om in een redelijk klimaat te gedijen. Het is tijd om erover op te houden en eens te gaan bedenken hoe wij nog een beetje kunnen leven in een nieuw klimaat. Ik quote dit, want het verwoordt precies mijn mening! Aanpassen aan nieuwe situaties, niet erover mekkeren, scheelt een hoop tijd en geld. |
|
|
|
![]() ![]() |
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:
|
Print Versie | Actuele tijd: 3rd September 2010 - 15:32 |

Jul 29 2010, 11:07